Zábor veřejné zeleně

1. Identifikační číslo

41

2. Kód

16.006

3. Pojmenování (název) životní situace

Zábor veřejné zeleně

4. Základní informace k životní situaci

O zábor veřejné zeleně se jedná, pokud je zeleň využívána jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které je určena. Příklady záborů:

  • Umístění stavebního zařízení (kontejner na odvoz suti, hromada písku, štěrku, složené lešenářské trubky, apod.)
  • Prováděný výkop
  • Reklamní stojany do 0,6 m2
  • Umístění cirkusů, kolotočů ap.
  • Stolečky a židle před prodejnou
  • Kulturní a sportovní akce

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost podává ten, v jehož zájmu nebo kvůli jeho činnosti má být užívání veřejné zeleně odsouhlaseno.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žadatel předloží vyplněnou žádost s příslušnými doklady na věcně příslušný úřad.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

  • osobně nebo v zastoupení
  • podáním žádosti na předepsaném tiskopise do podatelny úřadu

8. Na které instituci životní situaci řešit

Městská část Praha 17
Úřad městské části
Žalanského 291/12b
163 00 Praha 6 – Řepy

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Odbor životního prostředí a dopravy
Ing. Bc. Bialasová Katrin
Bendova 1121/5
163 00 Praha 6 – Řepy.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti je třeba doložit:

  • Souhlas vlastníka pozemku či nájemní smlouva - v případě pozemku ve vlastnictví městské části vyřídit nájemní smlouvu v dostatečném časovém předstihu na Odboru správy obecního majetku
  • Zákres situace v mapce

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správcem poplatku za užívání veřejného prostranství je ekonomický odbor Úřadu městské části Praha 17, pracoviště Žalanského 291/12b, 163 02 Praha 6 - Řepy.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost potvrzenou odborem životního prostředí a dopravy je nutné předat 7 dní před započetím záboru správci poplatku - ekonomickému odboru Úřadu městské části Praha 17. V případě krátkodobého užívání (do 6 dnů) je nutné splnit tuto povinnost 1 den předem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po ukončení záboru uvést místo do původního stavu a v návaznosti přizvat ke kontrole dotčených ploch zástupce OŽPD ÚMČ Praha 17 s tím, že o stavu bude sepsán protokol a budou stanoveny podmínky pro případné odstranění vad a nedodělků.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze
  • Vyhláška hl. m. Prahy č. 5/2011 Sb., o místním poplatku za užívání veřejného prostranství

18. Jaké jsou související předpisy

  • Vyhláška HMP č. 8/2008 Sb., o udržování čistoty na ulicích a jiných veřejných prostranstvích

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

21. Nejčastější dotazy

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Odbor životního prostředí a dopravy

26. Kontaktní osoba

Bialasová Katrin, Ing. Bc, tel.: 235 321 926, email: katrin.bialasova@praha17.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

28. Popis byl naposledy aktualizován

29. Datum konce platnosti popisu

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace