8. jednání Kontrolního výboru ZMČ Praha 17

Orgán
Kontrolní výbor
Číslo jednání
8
Datum jednání
Volební období
2022-2026
Zápis

Přítomni: Ing. Ivo Jebousek, místopředseda Kontrolního výboru a členové Kontrolního výboru; Mgr. Monika Čermáková, Peter Mrázek, prostřednictvím konferenčního systému ÚMČ Ing. Marie Svobodová, PhDr. David Horvath, MBA (tajemník Kontrolního výboru).

Hosté: PhDr. Jitka Synková, Mgr. Kateřina Hradičková, Bc. Martin Štěpař

Omluvení hosté: Martin Marek, místostarosta MČ Praha 17, plánovaný chirurgický zákrok; Mgr. David Zlatý, vedoucí Odboru životního prostředí a dopravy, dlouhodobě
plánovaná a schválená dovolená.

Místo jednání: CSZS Bendova 1151/5, 163 00, Praha 6 - Řepy

Usnášeníschopnost: ANO (po celou dobu jednání)

Místopředseda Kontrolního výboru přivítal všechny členy Kontrolního výboru.

Schválení zapisovatele: PhDr. David Horvath, MBA (tajemník Kontrolního výboru).
Hlasování: PRO: 3, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 1

Schválení ověřovatele zápisu: Mgr. Monika Čermáková, člen Kontrolního výboru ZMČ Praha 17
Hlasování: PRO: 3, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 1

Program jednání:

  1. Kontrola plnění Usnesení číslo: RMČ 000048/2023 - Veřejná zakázka malého rozsahu “Péče o dětská hřiště, víceúčelová a ostatní sportoviště, Praha 6 — Řepy“ - vystoupení hostů, dotazy členů komise
  2. Revize zápisu z 6. zasedání KV ze dne 49.2023 (dokončení)
  3. Kontrola veřejné zakázky č. Us RMČ 000275/2022, revize dokumentů dle usnesení z předchozího zasedání, návrh dalšího postupu
  4. Projednání právního stanoviska ve věci nároku na zaplacení smluvních pokut ve věci Gastro vybavení v SC Řepy a závěrečné kontrolní zprávy KV 14.9.2021
  5. Projednání podkladů k přehledu soudních sporů od roku 2018, aktuální stav, dobu trvání sporu, aktuální náklady, kdo řeší spor, s vyloučením exekucí a vyklizovacích prací na bytových jednotkách
  6. Revize dokumentace k finanční dotaci pro Domov Sv. Karla Boromejského a stanovení dalšího postupu
  7. Různé

Hlasování: PRO: 4, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0

1. Kontrola plnění Usnesení číslo: RMČ 000048/2023 - Veřejná zakázka malého rozsahu “Péče o dětská hřiště, víceúčelová a ostatní sportoviště, Praha 6 — Řepy“
1.1. vystoupení hostů, dotazy členů komise — oba hosté se z jednání omluvili
Závěr KV: Hosté se nedostavili, KV vzal na vědomí včasné omluvy obou hostů.

2. Revize zápisu z 6. zasedání KV ze dne 4.9.2023 (dokončení)
1.2. Z revize činnosti dle zápisu z KV vyplývá, že Kontrolnímu výboru byla tehdy předložena Finální zpráva ke kontrole plnění Usnesení číslo: RMČ 000048/2023 - Veřejná zakázka malého rozsahu “Péče o dětská hřiště, víceúčelová a ostatní sportoviště, Praha 6— Řepy“. KV vzal Finální zprávu na vědomí. KV tehdy diskutoval doporučení pro ZMČ, bylo navrženo rozsáhlé usnesení ohledně tohoto doporučení, ale tři členové KV se zdrželi hlasování, usnesení nebylo přijato. Členové kontrolního výboru, kteří se zdrželi hlasování požádali o projednání usnesení na dalším jednání kontrolního výboru.
Doporučení: Kontrolní výbor doporučuje v návaznosti na zjištění kontrolního výboru k veřejným zakázkám zastupitelstvu Městské části Praha 17 následující opatření:
A) k veřejné zakázce dle usnesení RMČ Č. 000048/2023:
V protokolech o skutečně provedených pracích přesně specifikovat:

  • jaké konkrétní práce a na jakém místě a v jakém časovém rozmezí byly učiněny,
  • co konkrétně a kde bylo opraveno,
  • vyžádat si Pracovní deník dle smlouvy o dílo.

Dodržovat podmínky uvedené ve smlouvě o dílo a fakturovat na základě skutečně provedených prací, odsouhlasených odpovědným zástupcem objednatele, dle platného ceníku výkonů.
B) k veřejným zakázkám obecně:
a) Vždy posoudit nabídku vítěze i z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny zejména s ohledem na nabídky ostatních uchazečů. Pokud se rozhodne Městská část Praha 17 nabídku s mimořádně nízkou nabídkovou cenou akceptovat, pak pouze tehdy, pokud lze dostatečně ověřit, že služby jsou za nabízených podmínek proveditelné.
b) Zadavatel je povinen vyžadovat vždy výkaz, nebo protokol o skutečně provedených pracích s přesnou specifikací dle objednávky nebo obdobných dokumentů a je vždy POVINEN zkontrolovat a převzít konkrétní provedené práce a na místě posoudit dle svých odborných schopností na základě výkazu, zda tyto provedené práce odpovídají sjednanému zadání a jestli vykázaný rozsah hodin odpovídá tornu, co konkrétně bylo provedeno podle Protokolu o skutečně provedených pracích a Pracovního deníku dle smlouvy o dílo.
c) Komise doporučuje aktualizovat metodiku pokynu pro zakázky malého rozsahu, tak aby odpovídal zákonu č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
d) Jasně uvést v interním předpisu Městské části Praha 17, nebo jiném řádně schváleném dokumentu, kdo je oprávněn jmenovat hodnotící komisi.

Usnesení: Kontrolní bere na vědomí Finální zprávu ke kontrole plnění Usnesení číslo: RMČ 000048/2023 - Veřejná zakázka malého rozsahu “Péče o dětská hřiště, víceúčelová a ostatní sportoviště, Praha 6 — Řepy“ a doporučuje zastupitelstvu Městské části Praha 17 projednat výše navržená opatření, která vyplývají ze zjištění, která jsou popsaná v podepsané Kontrolní zprávě.
PRO: 3, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 1
Usnesení: S ohledem na zjištění, která jsou obsažena ve Finální zprávě Kontrolní výbor doporučuje kontrolu této zakázky a dalších zakázek tohoto vybraného dodavatele zadat kontrolu Finančnímu výboru MČ Praha 17 provést kontrolu z pohledu hospodárnosti této a případně dalších zakázek tohoto dodavatele.
PRO: 4, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0

3. Kontrola veřejné zakázky č. Us RMČ 000275/2022, revize dokumentů dle usnesení z předchozího zasedání, návrh dalšího postupu
3.1. KV vzal na vědomí tyto informace poskytnuté úřadem.
Byla již zakázka dokončena? Pokud ano, prosím o zaslání dokumentu o převzetí zakázky, finální faktury a potvrzení o zaplacení faktury.
V současné době je předmět veřejné zakázky ve své finální podobě, byl převzat a dne 18.03.2024 byl schválen RMČ Praha 17 dodatek č. 2 ke smlouvě o dílo č. 2022/0370 v souvislosti s méněpracemi. Finální faktura proplacena nebyla.
Byla nějak navýšena cena díla? pokud jo, prosím o bližší informaci, dokumenty o schválení navýšení atd.
Cena díla navýšena nebyla.
Bylo dílo provedeno v souladu s projektovou dokumentací k veřejné zakázce? pokud ne, prosím o specifikaci, co a proč bylo provedeno jinak a kdo změny schválil.
Kontejnerové stání je provedeno dle zadávací dokumentace vyjma některých prvků - u kontejnerového stání chybí dvě diagonální zavětrování. Bylo konstatováno, že prvek je stabilní a diagonální zavětrování není nutné.
Byla uplatněna smluvní pokuta za pozdní dodání díla v souladu s článkem 13 smlouvy o dílo. Pokud ano, prosím o informaci, kdy a v jaké výši a zda již byla uhrazena. Pokud ne, prosím o informaci, proč nebyla uplatněna.
Ze strany městské části Praha 17 bude uplatněna sankce dle článku 13.1 Smlouvy o dílo Č. 2022/0370 s ohledem na uzavření dodatku č. 2.
Prosím dále o informaci, na základě čeho (kdo schválil) byla vystavena a hrazena faktura č. 2022440438 před dokončením díla, když v článku IX. smlouvy o dílo je uvedeno, že faktura bude hrazena až po převzetí díla objednatelem.
Zmiňovaná faktura byla schválena na základě použitého materiálu.

3.2. KV uložil tajemníkovi zajistit:
3.2.1. Předávací protokol
3.2.2. Finální fakturu
3.2.3. Dokument, ve kterém byla schválena změna dokumentace (a kým), ze které vyplývá, že dílo bude stabilní i bez původně navrženého diagonálního zavětrování.
3.2.4. Doklad k uplatněné smluvní pokutě
3.2.5. Kdo a na základě čeho = na základě jakého ustanovení smlouvy, nebo jakého rozhodnutí rozhodl o úhradě faktury Č.: 100202022, Průvodka č. 2022440438 před dokončením díla. Dotaz nebyl na obsah faktury
3.3. KV uložil kontrolní skupině dokončit kontrolu po předání chybějících podkladů

4. Projednání právního stanoviska ve věci nároku na zaplacení smluvních pokut ve věci Gastro vybavení v SC Řepy a závěrečné kontrolní zprávy KV 14.9.2021
Závěr kontrolního výboru: požadované podklady nebyly dodány.
Usnesení: Kontrolní výbor opakovaně ukládá tajemníkovi zajistit a uložit na úložiště veškeré dokumenty k výše uvedené problematice nejpozději do příští zasedání Kontrolního výboru.
PRO: 4, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0

5. Projednání podkladů k přehledu soudních sporů od roku 2018, aktuální stav, dobu trvání sporu, aktuální náklady, kdo řeší spor, s vyloučením exekucí a vyklizovacích prací na bytových jednotkách.
Závěr kontrolního výboru: požadované podklady nebyly dodány.
Usnesení: Kontrolní výbor opakovaně ukládá tajemníkovi zajistit a uložit na úložiště veškeré dokumenty k výše uvedené problematice nejpozději do příští zasedání Kontrolního výboru.
PRO: 4, PROTI: 0, ZDRŽEL SE: 0

6. Revize dokumentace k finanční dotaci pro Domov Sv. Karla Boromejského a stanovení dalšího postupu.
Závěr kontrolního výboru: Bylo vysloveno poděkování tajemníkovi KV za dodanou dokumentaci na úložiště a plánovaná kontrola může proběhnout.

Prezenční listina s podpisy je založena ve složce Kontrolního výboru u tajemníka Kontrolního výboru.

V Praze dne 25. 03. 2024
Zapsal: PhDr. David Horvath, MBA, tajemník Kontrolního výboru ZMČ Praha 17
Ověřil: Mgr. Monika Čermáková, člen Kontrolního výboru ZMČ Praha 17