Referent/ka úřadu rozpočtu, ekonomiky a majetku MČ Praha-Klánovice

Úřad městské části Praha-Klánovice


zastoupený tajemníkem ÚMČ Praha-Klánovice v souladu s ustanovením § 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen zákon)

vyhlašuje dne 3. listopadu 2025 výběrové řízení na obsazení pracovního místa

Referent/ka úřadu MČ rozpočtu, ekonomiky a majetku


Místo výkonu práce:                      Úřad městské části Praha-Klánovice
Pracovněprávní vztah:                  plný pracovní úvazek nebo částečný na dobu neurčitou
Předpokládaný termín nástupu:  1. 1. 2026 nebo dohodou

Náplň práce:

Zaměstnanec vede účetnictví městské části a zpracovává statistická a finanční hlášení. Připravuje podklady pro zpracování účetnictví, provádí kontrolu a evidenci faktur a zajišťuje realizaci plateb. Dále vede evidenci hmotného a nehmotného majetku městské části, organizuje a zpracovává inventury. Součástí náplně práce je sestavování rozpočtu městské části a kontrola jeho plnění v návaznosti na rozpočet hlavního města Prahy. Zaměstnanec rovněž zpracovává rozpočtový výhled kapitálových výdajů v programu ROZ-GINIS a připravuje daňová přiznání městské části. Zajišťuje fakturaci a předpisy pohledávek z nájemného a místních poplatků. Dále odpovídá za vedení výkaznictví, statistických hlášení a rozborů.

Požadavky dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v aktuálním znění:

  • občan ČR, popř. cizí státní příslušník s trvalým pobytem v ČR,
  • fyzická osoba starší 18 let věku,
  • způsobilost k právním úkonům,
  • bezúhonnost,
  • dobrá znalost českého jazyka.

Další požadavky:

  • minimálně středoškolské vzdělání ekonomického směru (vyšší vzdělání výhodou),
  • praxe v oboru účetnictví, ideálně ve veřejné správě,
  • znalost právních předpisů souvisejících s účetnictvím územních samosprávných celků,
  • praktická znalost práce v systému GINIS (nebo ochota se jej rychle naučit),
  • orientace v evidenci a účtování majetku,
  • znalost práce s PC (MS Office – Excel, Word),
  • pečlivost, spolehlivost, zodpovědnost a schopnost samostatné práce,
  • dobré komunikační dovednosti a týmová spolupráce.

Nabízíme:

  • základní plat v platové třídě 10, v souladu s Nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, s postupným přidáním osobního příplatku podle ustanovení § 131 zákoníku práce,
  • pravidelné výkonnostní odměny,
  • zaměstnanecké výhody (stravenky, dárkové poukázky, 5 dní zdravotního volna),
  • práce v menším kolektivu,
  • velký prostor pro seberealizaci a osobní rozvoj.

Náležitosti přihlášky:

  • jméno, příjmení a titul uchazeče,
  • datum a místo narození uchazeče,
  • státní příslušnost uchazeče,
  • místo trvalého pobytu uchazeče,
  • číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana
  • datum a podpis.

K přihlášce připojte:

  • životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech,
  • motivační dopis,
  • výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením
  • ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, lze při podání přihlášky připojit v prosté kopii. Vybraný uchazeč předloží doklady podle ustanovení § 6 odst. 4 písm. b) a c) zákona před jmenováním do funkce vedoucího úředníka.

Přihlášku s požadovanými doklady je nutno doručit písemně na podatelnu ÚMČ Praha-Klánovice, U Besedy 300/8, 190 14 Praha-Klánovice do 18. 12. 2025 do 14:00 hod.
Uzavřenou obálku označte heslem „VŘ referent účetní."


Vyhlašovatel si vyhrazuje právo žádného uchazeče nevybrat a od výběrového řízení odstoupit nebo ho zrušit bez udání důvodu.

V Praze dne 03. 11. 2025

Ing. David Srp, DiS.
tajemník ÚMČ Praha-Klánovice

Vytvořeno: 5.11.2025